понеділок, 24 жовтня 2016 р.

Мій урок. Рептилії та презентація.

Урок 26

Тема. Рептилії.Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовище існування, різноманітність.
Мета.
Освітня. Ознайомити учнів із загальною характеристикою рептилій; розкрити особливості зовнішньої і внутрішньої будови, які дозволили їм повністю позбутися залежності від водного середовища, з особливостями розмноження, розвитку, поведінки, особливо пов’язані із сезонністю; показати різноманітність цих тварин на планеті; ознайомити із роллю цих тварин у екосистемах та розкрити значення для людини; особливу увагу звернути на охорону плазунів.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати будову і життєдіяльність плазунів з раніше вивченими тваринами; уміння спостерігати, аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички надавати першу допомогу в екстремальних ситуаціях.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючих організмів до довкілля в загальному; намагатися навчити бути зосередженими і обережними у спілкуванні із деякими плазунами, сприяти природоохоронній та екологічній діяльності.
Тип уроку. Комбінований
Методи і методичні прийоми:
1.Інформаційно-рецептивні:
а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.
 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та  мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2.Репродуктивний. 
 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Візуальний: складання схем.
5.Інтерактивні: синтез думок, мозковий штурм.
Міжпредметні зв язки: географія, історія, література.
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: рептилії, плазуни, акомодація, линяння, регенерація, автотомія, серпентарій, крокодил, черепаха, лускаті, зоопарк.

ХІД  УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань.
Визначити вірні твердження.
1.Скелет у всіх риб хрящовий.
2.Очі риб не мають повік.
3.У деяких земноводних слиз отруйний.
4.Жаба дихає шкірою.
5.Кровоносна система риб незамкнена.
6.Зуби у хрящових риб – видозмінена луска.
7.У земноводних кров у шлуночку змішується.
8.Очі земноводних здатні проштовхувати їжу.
9.Шкіра жаб вкрита зроговілими клітинами.
10.У Чорному морі живуть акули – катрани.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Ми повинні виявити ознаки подібності і відмінності плазунів у порівнянні з рибами та жабами, про ознаки, які дозволили плазунам позбутися залежності від водного способу життя.
Проблемне запитання:
-чому плазуни не викликають симпатії у людини;
-чи перевищує значення плазунів відразу до них?

III.Вивчення  нового матеріалу.
    Рептилії або плазуни – наземні переважно холоднокровні яйцекладні хребетні тварини, у процесі розвитку зародка яких утворюються яйцеві оболонки. Їхнє тіло вкрито роговою лускою або панциром.
     Розповідь про будову та процеси життєдіяльності плазунів на прикладі ящірки прудкої:
-кількість видів – 8 000;
-середовище існування – наземне і вторинноводне;
-покриви тіла;
-форма та відділи тіла;
-органи руху;
-опорно-рухова система;
-живлення, травлення;
-кровоносна система;
-дихання;
-нервова система; 
-органи чуттів;
-запліднення, розмноження, тип розвитку.
-поведінка.
Розповідь про річний цикл у житті плазунів:
1.Період розмноження – навесні самці відшуковують самок, паруються з ними, і ті згодом відкладають яйця. Наприкінці літа з яєць з’являються молоді особини. 
2.Літня активність має свою добову циклічність – вони надзвичайно активні при високих добових температурах. У степах та пустелях висока температура спонукає до впадання у літню сплячку.
3.Зимівля в усіх представників різна: болотяні черепахи зимують на дні водойм; вужі, змії, ящірки знаходять пустоти в грунті і зимують групами; плазуни у горах шукають розщілини чи пустоти в камінні. Фізіологічні процеси взимку різко уповільнюються.
Значення плазунів:
-входять до ланцюгів живлення;
-змії знижують гризунів, а ящірки – шкідливих комах;
-яйця та м’ясо черепах використовують у їжу, а панцирі для виготовлення різних виробів;
-м’ясо крокодилів і змій також вживають у їжу;
-цінна шкіра;
-отрута змій використовується у медицині;
-небезпечність для здоров’я; 
-об’єкти досліджень, зоопарків та серпентаріїв.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.
Обговорення питання про плазунів, як справжніх наземних тварин: суха шкіра, захищена лусками та щитками; легеневе дихання; складна нервова система, внутрішнє запліднення.
По сторінках Червоної книги: плазуни, що охороняються та плазуни, які вимерли (динозаври).
Презентація «Різноманітність плазунів.»
 Конкурс «Відгадайте»
1. Хто хвіст залишає, а від ворога втікає? ( Ящірка)
2. В’ється мотузка, а на кінці головка. (Змія)
3. Без рук, без ніг, а по землі ходить. ( Гадюка)
4. Куди повзе – за собою хату везе. (Черепаха, равлик )
5. У кого кам’яна сорочка? ( Черепаха)

Vомашнє завдання.
Опрацювати параграф 26,виписати біологічні особливості рептилій.



























1 коментар:

  1. Jackpot city not working, casino, app not working
    Jackpot City is 안성 출장마사지 not working, casino, app not working. Sorry, 군포 출장샵 no app has been available 남양주 출장샵 yet. The most common 계룡 출장마사지 cause is that some games are 태백 출장안마 not working properly on

    ВідповістиВидалити